Nederlandse Rode Kruis
Campagnes die werven

Het Nederlandse Rode Kruis zet zich in voor hulpbehoevenden in binnen- en buitenland. Dat doen ze veel verschillende manieren. Voor een aantal daarvan ontwikkelden wij de campagne, maakten wij diverse uitingen en bepaalden we de look & feel. Sinds 2017 werkt WIM Creative Agency samen met het Nederlandse Rode Kruis aan verschillende campagnes. Een samenwerking waar wij behoorlijk trots op zijn!

Campagne werving nieuwe collectanten 

Ieder jaar gaan tijdens de Rode Kruis Week collectanten in het hele land langs de deuren om geld in te zamelen. Om nieuwe collectanten voor het Nederlandse Rode Kruis te werven gingen we op zoek naar een manier die sterk aanspreekt. 

Een van de doelen bij de werving van nieuwe collectanten was om aan te geven dat de uiteindelijke opbrengst van de collectie niet alleen wordt besteed aan hulp ver van huis, maar juist ook in eigen omgeving. WIM Creative Agency ontwikkelde zo het concept van ‘Jeselfie’, dat uiting kreeg in een campagne die landelijk werd uitgerold. 

collectantencollectanten

De IJsdaging

Durf jij de IJsdaging aan? Dat betekent de schaatsen aan en het ijs op, om tien kilometer te schaatsen voor het goede doel. Een uitdagende case waarin zowel het doel, doelgroep, het concept van bloei als praktische informatie van het event in terug moesten komen. 

RodeKruis_ijsdaging_billboardRodeKruis_ijsdaging_billboard

WIM ontwikkelde het campagne-concept voor het Nederlandse Rode Kruis, waarbij ‘bloei’ en ‘een nieuwe start’ een centrale rol kregen. We bedachten de naam, schreven de brand guide en maakten de key visuals, waarvoor we onder meer talloze exotische bloemen fotografeerden die door een startschotpistool worden afgeschoten. De eerste editie van de IJsdaging vond plaats op 3 maart in Eindhoven. De bedoeling is dat de IJsdaging een jaarlijks terugkerend evenement wordt. De opbrengst van deze eerste editie komt ten goede aan hulp voor Haïti.

RodeKruis_ijsdaging_website-socialmediaRodeKruis_ijsdaging_website-socialmedia
RodeKruis_ijsdaging_krantRodeKruis_ijsdaging_krant

Maatjes gezocht

Ook voor de Amsterdamse afdeling van het Rode Kruis gingen we aan de slag. Zij waren op zoek naar een pakkende campagne die moest helpen bij het zoeken naar maatjes. Het Rode Kruis Amsterdam richt zich met het maatjesproject Samen in Amsterdam specifiek op de grote groep eenzame Amsterdammers. Een maatje helpt deze mensen weer uit hun isolement. 

maatjesmaatjes