EN

Werken bij

Udea is een groothandel, merkenhuis, im- en exporteur van biologische levensmiddelen en tevens franchisegever van de biologische supermarktformule Ekoplaza. Het bedrijf heeft een uitdaging in het vinden van goed en passend personeel. Met name in food regio Veghel, met enkele grote distributiecentra, is dit extra prangend. Om voor Udea personeel te werven is zodoende nodig om op krachtige wijze het verschil te maken. Dit hebben we gedaan met een unieke profilering, om zo op een onderscheidende manier de doelgroep te prikkelen en aan te spreken.

Bij de ontwikkeling van een nieuw concept voor Udea’s employer branding hielden we rekening met twee sterke eigenschappen van het bedrijf: korte lijnen en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Zo ontdekten we dat werknemers van Udea zeer te spreken zijn over het persoonlijke aspect bij de organisatie. Zoals je je bij een concurrent vaak als ‘een nummer’ kunt voelen, is dat bij Udea niet het geval. Geen nummers, maar de mensen voorop. Met voornamen en gezichten dus. Die persoonlijke benadering vormt voor dit concept het uitgangspunt: we zetten de huidige werknemers centraal en laten nieuwe collega’s het team zien dat hen verwelkomt. 

Werk dat werkt