EN

#wijzijnvandevenners

Bouwbedrijf van de Ven geldt als een echt familiebedrijf. Wie er werkt ervaart een kundige organisatie met een open structuur en korte lijntjes. Een bedrijf met een Brabantse inborst, waar iedereen voor elkaar klaarstaat, de handen uit de mouwen steekt en waar je als werknemer ook heel wat voor terugkrijgt. Een bedrijf dat net als andere bouwbedrijven altijd op zoek is naar de beste krachten. 

De werving van nieuw personeel vereist een sterke, eigen invalshoek. De unieke bedrijfsaspecten als saamhorigheid, no-nonsense, aanpakkers en werkplezier vragen tenslotte om een geheel eigen insteek. Ze maken geen onderdeel uit van functie-eisen, maar bepalen wél het onderscheid van de organisatie. 

Om te ontdekken hoe werknemers deze aspecten persoonlijk ervaren hielden we talloze interviews, waarbij we collega’s met de meest uiteenlopende achtergronden spraken: van restauratietimmerman tot metselaar, van uitvoerder tot werkvoorbereider. Hun input hielp een profiel te schetsen dat kenmerkend is voor Van de Ven, en ons mede in staat stelde om tot een vernieuwd concept te komen. Namelijk: iedereen is een Vandevenner, en daar wil je als nieuwe collega bij horen. 

Dit legden we allereerst vast in een nieuwe employer branding story. Vervolgens ontwikkelden we een nieuwe beeldtaal, voorzien van scherpe, persoonlijke quotes als headers en bovenal met nieuwe fotografie. In krachtige beelden worden verschillende vakmannen geportretteerd tijdens hun werk. 

Naast het complete redesign van de online vacaturepagina verzorgden we ook bijbehorende content op social media, waaronder een pakkende animatie. 

Vragen over deze case of andere vragen?

Neem contact op met Roel van den Boogaart!

E-mail: roel@wearewim.nl
Telefoon: +31 413 34 12 99

Werk dat werkt