EN
14 augustus 2019

⏰ Update Facebook – 19 augustus 2019

aanpassingen in advertentieformaten

Heb jij je wekker al gezet? WIM Online wel! Want Facebook heeft op 19 augustus een belangrijke update gepland staan. Het betreft wijzigingen voor de weergave van jouw advertenties in de nieuwsfeed. Hierbij zullen de verhoudingen van een post gaan veranderen en wordt je afbeelding/video korter en je zichtbare tekst minder lang.

Kortere weergave van de beschrijvende tekst

Momenteel kun je gebruik maken van maximaal 7 regels tekst binnen je advertenties. Na de update van Facebook van 19 augustus is de nieuwe standaard maximaal 3 regels. Facebook wil dus minder focus op tekst, maar dus meer aandacht voor de afbeeldingen en video’s creëren. Let op: lezers kunnen nog altijd op de ‘lees meer’ mogelijkheid klikken, om alsnog de rest van de tekst te lezen.

Actiepunt: verwerk de belangrijkste boodschap in korte ad copy. Hoe korter, hoe beter. Heb je daar hulp bij nodig? Laat het vooral weten!

Nieuwe formaat afbeelding & video’s

Facebook gaat de maximale lengte van de foto’s en video’s aanpassen van ratio 2:3 naar ratio 4:5. Content langer dan 4:5 worden automatisch ingekort op de mobiele newsfeed. Personen moeten er dan op klikken om de gehele video te zien.

Actiepunt: zorg dat je alle advertenties met media groter dan 4:5 ratio aanpast naar een kleiner formaat vóór 19 september. Voor optimale campagne resultaten is het aan te raden om je huidige advertenties om te zetten naar een 4:5 ratio.

 

80/20 – Tekst in afbeelding

Doordat de verhoudingen gaan veranderen, moet je ook rekening houden met de 80/20 regel van Facebook als het gaat om tekst binnen de afbeelding. Heb je daar vaak problemen mee? Geen punt, daar heeft Facebook een tool voor. Check je afbeelding voordat je ‘m in je advertentieaccount verwerkt voor de onnodige frustratie!

Meer informatie?

Er gaat dus een hoop veranderen voor jou! Wil je graag meer informatie of weten hoe je dit kunt verwerken? Neem gerust contact met ons op, dan helpen wij je verder!