16 december 2018

Contentmarketingtrends 2019, deel 3

Last but not least. Vandaag delen we de laatste content tips voor het nieuwe jaar. Unieke kansen en uitdagingen voor marketingsucces in 2019. Dus, alle slimmeriken opgelet! Deze week hebben we een aantal uiteenlopende trends van heel makkelijk toepasbaar naar wel wat ingewikkelder. Maar zeker allemaal realistisch om in 2019 mee aan de slag te kunnen.

#7 Voice
Het verbaast ons tegenwoordig niet meer: je praat met een vriend over zijn nieuwe paar sneakers en vervolgens ‘plopt’ de ene na de andere advertentie met precies die sneakers op in je Facebook-tijdlijn. Deze (nieuwe) manier van adverteren wordt steeds groter. Logisch ook want het ‘voice-searching zit behoorlijk in de lift. De stemassistenten zoals Apple’s Siri en de Google Home worden meer en meer in ons leven opgenomen. Analisten voorspellen dat in 2020 de helft van alle zoekopdrachten door onze stem worden aangestuurd. Houd er daarom rekening mee dat je content voor 2019 bevorderlijk is voor deze nieuwe technologie.

#8 Hacking
Beter goed gejat dan slecht bedacht, toch? Misschien niet helemaal ‘netjes’ maar wel een manier om succesvolle content te maken. En laten we eerlijk zijn we houden toch allemaal onze concurrenten in de gaten en bietsen hier en daar wel eens content om er vervolgens een eigen draai aan te geven. Ga dus op zoek naar content die goed scoort en maak het zelf nog beter. Tijd besparend en efficiënt!

#9 Pay to play
Het inzetten van betaalde content wordt steeds belangrijker en helaas ook duurder. We willen natuurlijk allemaal dat onze content gezien wordt door de doelgroep en daarom komt de prijs van online adverteren onder druk te staan. Als je een goede campagne hebt is dit het zeker waard, maar het wordt belangrijker om de juiste kennis en ervaring in huis te hebben. Niet goed geoptimaliseerde campagnes zijn pas echt duur!

Tot zover onze tips. Kom je er zelf nog niet helemaal uit, met bijvoorbeeld je betaalde content? Bij WIM hebben we een gespecialiseerd online team dat graag helpt bij jouw contentstrategie voor 2019. Wij lanceren jouw merk graag naar een hoger niveau!