9 december 2018

Contentmarketingtrends 2019, deel 2

Sinterklaas is nog maar net het land uit en de Kerstman draait al overuren. Dit weekend worden de kerstbomen naar binnen gesleept en de tuinen bedwelmd onder de knipperende lichtjes. We hebben het er allemaal behoorlijk druk mee. Maar houd je hoofd er nog even bij! Ook deze week ‘droppen’ wij weer een aantal contentmarketingtrends waar je in 2019 niet omheen kunt.

#4 Van snack naar maaltijd
Snackable content. We zijn er allemaal behoorlijk aan verknocht (wij ook!) en het gaat ook zeker niet verdwijnen. Maar mensen zijn meer dan alleen nieuwsgierig. Na het ‘roekeloze’ klikgedrag en het massaal contentsnacks consumeren van de afgelopen jaren wil het publiek bewuster in het leven staan. Hierdoor wordt een verschuiving in contentcreatie voorspeld van vluchtig en oppervlakkig naar standvastig en relevant. Hoog tijd dus om meer ‘diepgaande’ content te creëren en de dialoog met je publiek op te zoeken!

#5 Influencen
Influencers zijn al jaren een veel gebruikte ‘marketing tool’, om één simpele reden: het werkt. Er wordt alleen een verandering voorspeld in hoe bedrijven ze gaan inzetten. In plaats van breed gaan we diep. We gaan ‘intiemer’ samenwerken met minder influencers. De ontwikkeling van deze trend hangt samen met de genoemde feiten bij trend 4. Het publiek wil meer standvastige content én is op zoek naar authenticiteit. Neem daarom een sprong in het diepe met je ‘beste’ influencers en ontwikkel samen nieuwe, relevante content. Denk hierbij aan een diepte-interview of persoonlijke vlog. The sky is the limit!

#6 Video
Huh, video? Dat was vijf jaar geleden toch ook al dé trend? Klopt, maar de consumptie van video neemt nog steeds toe en verandert. Video is #1 het favoriete content type in 2019, maar dat is niet alles. Zo wordt er steeds meer ‘live’ gekeken, want we willen natuurlijk niet achter de feiten aanlopen, en is door o.a. de komst IGTV het verticaal video kijken enorm aan het toenemen. Speel hier op in! Pas je video’s aan en host een live interview of productdemonstratie met je favo influencer.

Genoeg trends weer voor deze week. Key is dus om meer te ‘connecten’ met je publiek. Blijf niet oppervlakkig maar zoek diepgang en doe dit met de juiste influencers! Volgende week delen we weer nieuwe tips, zorg dat je deze niet mist en blijf up-to-date om 2019 net een stapje voor te zijn. Tot de volgende blog!