27 januari 2019

Beken kleur

Heb jij lef? Oké, dan mag je doorgaan met lezen. Voor het onderscheiden van jezelf (of jouw organisatie) heb je namelijk ballen nodig! The bigger the better… zeggen ze toch? Je bent namelijk niet de enige creatieve copywriter, handige marketeer of veelzijdige designer. Tja, dat was lekker makkelijk geweest, maar zo zit het helaas niet in elkaar. Wij zullen een tipje van de sluier oplichten over hoe het dan wél in elkaar zit.

Laten we beginnen bij het begin: mensen moeten je onthouden. Zorg ervoor dat ze iets voelen, of ze nu van je houden of haten. Alles beter dan dat ze niks van je vinden. Dat betekent simpelweg dat ze je vergeten. Ga jij exact de copy en uitstraling van je goedlopende buurman kopiëren, dan kun je het wel vergeten. Als jij wilt opvallen moet je écht jezelf zijn, dat is de enige manier om, lekker cliché, uniek te zijn. Durf je uit te spreken en laat ook je menselijkheid zien, heb zelfspot en schep een band met je volgers of klanten.

Ga bij jezelf te raden wie je wilt zijn, hoe je wilt zijn en wat je wil ‘vertellen’. Hoe specifieker je dit voor jezelf bepaalt, hoe beter. Dit geeft duidelijkheid voor jezelf én de personen of klanten die je wilt bereiken. Kortom: durf kleur te bekennen, dan ben je al een heel eind.