3 december 2018

Contentmarketingtrends 2019

Hey december! De feestmaand is aangebroken en daarmee komt ook het nieuwe jaar erg dichtbij. Tijd om je te verdiepen in de nieuwe content-marketing trends voor 2019. Want hoe val je nog op tussen al het marketinggeweld van de grote spelers? Wij delen komende maand dé contentmarketingtrends zodat jij in 2019 een vliegende start kun maken!

#1 Strategy First
Momenteel is de overvloed aan content op zijn grootst. We zijn namelijk het ‘verzadigingspunt’, waarin we evenveel content produceren als waar behoefte aan is, dik voorbij. Daarom is het meer dan ooit belangrijk om na te denken over een heldere contentstrategie.

#2 Customer journey
Wie, waarom en zeker ook wanneer. Je content moet namelijk aansluiten op de behoefte van je doelgroep op dat moment. Creëer daarom content voor de verschillende fases van de klantreis, namelijk: awareness, consideration, action, service en loyalty. Help de klant je beter te leren kennen, deel kennis maar zorg ook voor een toegevoegde waarde en maak ze enthousiast!

#3 We Are…
Mensen doen het liefst zaken met échte mensen. We vinden de mensen achter het merk veel interessanter dan de merken zelf. De content van ‘het individu’ zal daardoor de content van bedrijven en merken gaan overstijgen. Zet als marketeer je collega’s ‘in de schijnwerpers’ en laat ze hun verhaal doen.

Dus begin maar met het nadenken over een strategie voor 2019. Bepaal je KPI’s, maak hierbij doelen en denk na over de ‘touch-points’ die je hebt met de klant. En bedenk vast hoe je je collega’s betrekt in je nieuwe content strategie! Volgende week, zelfde tijd, zelfde plaats delen we weer nieuwe ontwikkelingen.