Rode Kruis
Durf jij de IJsdaging aan?

In de lente komt de natuur weer tot bloei. Een prima timing om nog één keer de schaatsen onder te binden om op het ijs een sportieve prestatie neer te zetten. Met de IJsdaging wil het Rode Kruis aandacht vragen voor de wederopbouw van door (natuur)rampen getroffen gebieden, zodat ook daar bloei en nieuw leven weer kans krijgen. 

Een uitdagende case waarin zowel het doel, doelgroep, het concept van bloei als praktische informatie van het event in terug moesten komen.  

RodeKruis_ijsdaging_billboardRodeKruis_ijsdaging_billboard

WIM ontwikkelde het campagne-concept voor het Nederlandse Rode Kruis, waarbij ‘bloei’ en ‘een nieuwe start’ een centrale rol kregen. We bedachten de naam, schreven de brand guide en maakten de key visuals, waarvoor we onder meer talloze exotische bloemen fotografeerden die door een startschotpistool worden afgeschoten.

RodeKruis_ijsdaging_website-socialmediaRodeKruis_ijsdaging_website-socialmedia
RodeKruis_ijsdaging_krantRodeKruis_ijsdaging_krant

De eerste editie van de IJsdaging vindt plaats op 3 maart in Eindhoven. De bedoeling is dat de IJsdaging een jaarlijks terugkerend evenement wordt. De opbrengst van deze eerste editie komt ten goede aan hulp voor Haïti.